23/10/2020

Snapchat vs. Instagram Stories: Εσείς ποιο θα προτιμήσετε;


Το Instagram και το Snapchat εξελίσσονται συνεχώς προσθέτοντας νέα features, τα οποία τραβάνε την προσοχή όχι μόνο των χρηστών, αλλά και των marketers. Βέβαια και τα δύο μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν δηλώσει πως σκοπός τους είναι να βοηθήσουν τους χρήστες στη διατήρηση των φιλικών τους σχέσεων, κι όχι να χρησιμοποιηθούν ως μέσο Marketing. Όσο οι χρήστες προσπαθούν να διαλέξουν την εφαρμογή που τους εξυπηρετεί καλύτερα, οι marketers προσπαθούν να καταλήξουν στο ποια εφαρμογή είναι καλύτερη, ώστε να επενδύσουν και να εδραιώσουν την παρουσία του brand τους σε αυτήν.

Όσο κι αν αναρωτιέστε λοιπόν ποια εφαρμογή είναι καλύτερη, δυστυχώς δεν υπάρχει μία ξεκάθαρη απάντηση. Γι’ αυτό τον λόγο, παρακάτω θα γίνει σύγκριση των δύο εφαρμογών σε βασικές κατηγορίες, ώστε να καταλήξετε ποια από τις δύο εξυπηρετεί την επιχείρησή σας καλύτερα.

Let the battle begin!

1. Το μέγεθος μετράει

Το Instagram είναι σαφώς μεγαλύτερο. Έχει 700 χιλιάδες χρήστες, από τους οποίους οι 250 χιλιάδες χρησιμοποιούν καθημερινά τα Instagram Stories.

Το Snapchat, από την άλλη, σύμφωνα με τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2017, έχει 166 χιλιάδες ενεργούς χρήστες, από τους οποίους περίπου οι 40 χιλιάδες δημοσιεύουν καθημερινά τις ιστορίες τους.

Από άποψη αριθμών και reach το Instagram κερδίζει αυτή τη «μάχη». Δε βγήκε χαμένο με το να μιμηθεί τα stories του Snapchat και είναι η καλύτερη επιλογή εάν θέλετε να αυξήσετε το brand awareness.

2. Υψηλό Engagement

Οι εκπρόσωποι του Snapchat συνεχώς τονίζουν πως δεν εστιάζουν μόνο στα νούμερα, αλλά περισσότερο στο engagement, στο οποίο πιστεύουν πως μπορούν να υπερτερήσουν. Βέβαια, το Instagram (το οποίο έχει αγοραστεί από το Facebook) έχει πλεονέκτημα, καθώς χρησιμοποιεί το δίκτυο του Facebook για να επεκταθεί.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2017 οι χρήστες του Snapchat είναι ενεργοί σε αυτό πάνω από 30 λεπτά τη μέρα, το οποίο αποτελεί μικρή βελτίωση συγκριτικά με τα 25-30 λεπτά ημερησίως, σύμφωνα με τα στοιχεία του Φεβρουαρίου.

Το Facebook εδώ και καιρό δεν παρέχει πληροφορίες για τον χρόνο χρήσης του Instagram ξεχωριστά, αλλά συνολικά για Facebook, Messenger ΚΑΙ Instagram. Τον Απρίλιο του 2016 το Facebook ανακοίνωσε πως οι χρήστες χρησιμοποιούν και τις 3 εφαρμογές για 50 λεπτά ημερησίως, ενώ το 2014 οι χρήστες αφιέρωναν 21 λεπτά τη μέρα ΜΟΝΟ στο Instagram. Μέσα σε 3 χρόνια θα περιμέναμε περισσότερη άνοδο, λαμβάνοντας υπόψιν τις αναβαθμίσεις και τις αλλαγές που έγιναν. Αν όμως τα αποτελέσματα για το Instagram ήταν ικανοποιητικά γιατί να μη δημοσιεύονται; Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει πως τα αποτελέσματα για τη χρήση του Instagram μάλλον δεν είναι καλύτερα από αυτά του Snapchat.

Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως μιλάμε για μέσο όρο. Αυτό σημαίνει πως όσο αυξάνεται ο αριθμός των χρηστών, τόσο μειώνεται ο μέσος χρόνος ανά συνεδρία.

Οπότε δεν πρόκειται για καθαρή νίκη του Snapchat σε αυτή την κατηγορία.

3. Οι Millenials αγαπούν το Snapchat;

Το επόμενο βασικό στοιχείο είναι το κοινό στόχευσης. Εδώ επικρατεί η άποψη πως το νεότερο κοινό προτιμά το Snapchat.

Και οι δύο εφαρμογές προσελκύουν νέο κόσμο. Η πλειοψηφία των χρηστών του Instagram είναι κάτω των 30 και του Snapchat κάτω των 34, με ποσοστό 60% των χρηστών να είναι κάτω των 25.

Όσον αφορά τη μάχη μεταξύ των φύλων οι γυναίκες κερδίζουν και στις δύο εφαρμογές, αφού τις χρησιμοποιούν περισσότερο από τους άνδρες.

Εάν η στόχευση είναι σε ένα πιο διευρυμένο φάσμα νεαρών χρηστών, το Instagram είναι η καλύτερη επιλογή. Εάν όμως, το κοινό το οποίο στοχεύεται είναι πραγματικά πολύ νεαρό, τότε καλύτερη επιλογή αποτελεί το Snapchat.

4. Επιλογές Λειτουργικού

Η τελευταία «μάχη» αφορά την εμφάνιση και τη λειτουργία.

Instagram και Snapchat έχουν πολλά κοινά, αφού τα Instagram Stories είναι σε γενικές γραμμές αντιγραφή του Snapchat. Ειδοποιός διαφορά ανάμεσα τους είναι το search. Το Instagram έχει περισσότερες επιλογές αναζήτησης, βοηθώντας  στην εύρεση σχετικών χρηστών. Πιο συγκεκριμένα, στην περίπτωση του marketing το search του Instagram βοηθάει στην εύρεση σχετικών επιχειρήσεων. Το Snapchat, από την άλλη, πρόσθεσε πρόσφατα νέες δυνατότητες αναζήτησης καθώς επίσης και το Snap Maps. Παρά τα εργαλεία που προσφέρει το Snapchat, το Instagram παραμένει πιο λειτουργικό.

Όσον αφορά το περιεχόμενο, πάλι οι δύο εφαρμογές εμφανίζουν ομοιότητες. Μας δίνουν τη δυνατότητα να βάλουμε στα stories μας είτε φωτογραφία είτε κάποιο μικρό βίντεο. Το Instagram επιτρέπει να βάζουμε μέσα στα stories links από άλλα προφίλ και stickers με δυνατότητα αναζήτησης, στοιχεία τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στη συνεργασία ενός brand και στη βελτίωση του search. Σε αντίθεση το Snapchat δεν προσφέρει τις ίδιες δυνατότητες, αν και υπάρχει η δυνατότητα να προστεθεί περιεχόμενο στην τοποθεσία και stories βασισμένα σε events.

Πρόσφατα το Snapchat έδωσε τη δυνατότητα στις εταιρίες να προσθέτουν direct links μέσα στα snaps. Και το Instagram παρέχει αυτή τη δυνατότητα με κάποιες προϋποθέσεις όμως, όπως το να είναι επαληθευμένο το επαγγελματικό προφίλ και να έχει πάνω από 10 χιλιάδες followers.

Ούτε σε αυτή την κατηγορία υπάρχει καθαρός νικητής. Ίσως υπερτερεί λίγο περισσότερο το Snapchat. Όμως το Instagram μπορεί εύκολα να περάσει μπροστά αν επιτρέψει τη χρήση direct link σε όλους, χωρίς τις προϋποθέσεις που υπάρχουν, και αν εγκαταστήσει τελικά το “Shopping Tags”, το οποίο είναι υπό ανάπτυξη.

Καθώς οι δύο εφαρμογές εμφανίζουν αρκετά κοινά, το σημείο-κλειδί που θα καθορίσει το ποια υπερτερεί είναι τα Stories. Σίγουρα δεν υπάρχει μία ξεκάθαρη απάντηση σχετικά με το ποια εφαρμογή είναι καλύτερη από την άλλη. Η απάντηση εξαρτάται από τους στόχους που ορίζει ο καθένας και το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Εάν δεν μπορείτε να αποφασίσετε ποια προτιμάτε μπορείτε να δοκιμάσετε και τις δύο, σε περίπτωση που σας το επιτρέπουν οι δυνατότητές σας. Σε κάθε περίπτωση μπορείτε να απευθυνθείτε σε κάποιο agency και στους ειδικούς του, για να σας συμβουλεύσουν σχετικά με το ποια θα ήταν η καλύτερη στρατηγική για την περίπτωσή σας.