23/10/2020

SEO Technical: Γιατί είναι απαραίτητο για κάθε website

Θα συμφωνήσω με όλους όσους υποστηρίζουν ότι το περιεχόμενο είναι ο Βασιλιάς (Content is king). Ωστόσο στον κόσμο του σύγχρονου SEO υπάρχει πλέον άλλος ένας βασικός παράγοντας για να μπορέσει ένας ιστότοπος (λέγε με και web site) να διεκδικήσει υψηλές κατατάξεις στην Google.

Είναι το SEO Technical και αποτελεί τις τεχνικές επεμβάσεις και διορθώσεις που γίνονται σε επίπεδο ιστοσελίδας (on page SEO) αλλά και σε επίπεδο web server. Σκοπός όλων των ενεργειών είναι το website μας να λειτουργεί χωρίς προβλήματα, σχεδιασμένο με τους κανόνες των μηχανών αναζήτησης. Συνήθως ο άνθρωπος που ασχολείται με SEO Technical έχει γνώσεις προγραμματιστή. Και αυτό διότι τις περισσότερες φορές θα χρειαστεί να παρέμβει στον κώδικα μιας ιστοσελίδας. Σε περίπτωση που χρησιμοποιείτε κάποιο δωρεάν CMS όπως το wordpress, αρκετές από τις επεμβάσεις μπορούν να γίνουν με την χρήση plugins ανάλογα με την τροποποίηση. Καλό θα είναι να χρησιμοποιείτε πληρωμένα plugins διότι ενημερώνονται άμεσα και έχετε υποστήριξη εάν κάτι δεν πάει καλά. Πολλές από τις μεθόδους ίσως να τις εφαρμόζετε ήδη και το πιο πιθανόν να μην το γνωρίζετε. Θα ξεκινήσω από τις βασικές προδιαγραφές κυρίως στο on page SEO που πρέπει να έχει τεχνικά ένα web site:

Ταχύτητα Φόρτωσης σελίδων

Ο χρόνος είναι χρήμα ακόμα και στο διαδίκτυο. Η ιστοσελίδα που επιλέγει ένας χρήστης να δει θα πρέπει να φορτώνει τουλάχιστον κάτω από 3 δευτερόλεπτα αλλιώς είναι καταδικασμένη να αποτύχει και ο χρήστης να φύγει άρων άρων. Όσο καθυστερεί να φορτώσει τόσο θα αυξάνεται ο αριθμός εγκατάλειψης της με αποτέλεσμα το website να χάσει τους επισκέπτες του. Μελέτες της Google έχουν δείξει μετρήσεις ακόμα και στα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας τύπου 3G, 4G και πλέον 5G. Το παρακάτω infographic της Google για κινητά δείχνει τις πιθανότητες να χάσετε επισκέπτες με βάση την ταχύτητα:

Responsive Layout

Μπορεί να πιστεύετε πως όλα τα νέα websites είναι κατασκευασμένα να λειτουργούν και σε κινητές συσκευές αλλά δεν συμβαίνει πάντα. Από την 1η Ιουλίου 2019 η Google πλέον δίνει μεγάλη σημασία στην εμφάνιση των ιστοσελίδων σε κινητά με την καθιέρωση του Mobile first indexing. Άρα θα πρέπει το website μας να είναι άρτιο σε εμφάνιση ως προς τις κινητές συσκευές. Ένας κακός σχεδιασμός ακόμα και σε ένα responsive πρότυπο δημιουργεί πρόβλημα στον χρήστη και η Google θα το εντοπίσει και θα σας ρίξει αρκετές θέσεις από την κατάταξή της. Για παράδειγμα ένα κουμπί που δεν πατιέται σωστά, είναι πολύ μικρό ή είναι πολύ κοντά σε κείμενο, αρκεί για να σας βάλει σε περιπέτειες. Επίσης δεν είναι όλα τα Web sites responsive. Θα εκπλαγείτε πόσες γνωστές εταιρείες διαθέτουν ακόμα ιστοσελίδες μη φιλικές σε κινητές συσκευές και tablets. Ευτυχώς η Google έχει προνοήσει σε αυτό το κομμάτι και σας ενημερώνει μέσα από το Google Search Console:

Μέγεθος Εικόνων

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που καλείται να αντιμετωπίσει ένας SEO Technical είναι οι εικόνες σε μια ιστοσελίδα.

SiteMap

Το sitemap είναι ένα αρχείο που περιέχεται μέσα στο χώρο που φιλοξενείται το web site. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει, θα πρέπει να το δημιουργήσετε. Αποτελεί την λίστα με τις ιστοσελίδες και βοηθά την Google να τις εντοπίσει και να τις καταχωρίσει στο ευρετήριό της.

Παράλληλα εντοπίζει τυχόν λάθη και σας ενημερώνει για την διόρθωση. Θα μπορούσαμε να πούμε πως το Sitemap είναι ένας οδηγός που μας δείχνει πως είναι οργανωμένες οι ιστοσελίδες μας. Το συγκεκριμένο αρχείο θα πρέπει να ενημερώνεται για οποιαδήποτε προσθήκη ιστοσελίδας.

Meta Tags

Τα meta tags αποτελούν στοιχεία κώδικα HTML με σκοπό την δήλωση δεδομένων μιας ιστοσελίδας. Για παράδειγμα το

meta tag δηλώνει μια επικεφαλίδα όπου η Google την αναγνωρίζει και ανάλογα την αξιοποιεί με βάση το συνολικό περιεχόμενο κειμένου. Ένα σημαντικό meta tag είναι το alt text στις εικόνες όπου μπορούμε να δηλώσουμε το όνομα της φωτογραφίας για τις μηχανές αναζήτησης. Εάν περιέχει και την λέξη κλειδί που στοχεύει η ιστοσελίδα μας, ακόμα καλύτερα. Και τέλος το meta description το οποίο είναι ένα απόσπασμα που φαίνεται στην λίστα της google κάτω από κάθε σύνδεσμο:

Παρατηρώντας τα παραπάνω βασικά χαρακτηριστικά βελτιστοποίησης διαπιστώνουμε πως μεγάλο μέρος του SEO Technical βασίζεται στο πως θα μειώσουμε τον χρόνο εμφάνισης μιας σελίδας. Οι απαιτήσεις για ιστοσελίδες που φορτώνουν γρήγορα δεν είναι εύκολες στην υλοποίηση, είτε για παλιά είτε για νέα websites. Για τον λόγο αυτό είναι απαραίτητο να γίνεται SEO Audit (έλεγχος προβλημάτων) και στην συνέχεια τεχνικές παρεμβάσεις (SEO Technical) ώστε να πετύχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα. Σε αρκετές περιπτώσεις ιδίως σε μεγάλα websites οι παρεμβάσεις ίσως να είναι ελάχιστες. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν χρειάζεται να το προσπαθήσετε. Θα παρατηρήσετε πως έστω και μικρές και μεμονωμένες βελτιώσεις θα επιφέρουν ανοδική πορεία και μαζί με ένα σωστό περιεχόμενο θα πετύχετε το καλύτερο αποτέλεσμα στις κατατάξεις της Google.