30/09/2020

Data – Το Μέλλον της Τηλεοπτικής Διαφήμισης


Η κάποτε «βασίλισσα» της διαφήμισης, η τηλεόραση μοιάζει πλέον να χάνει έδαφος συνεχώς στα νέα μέσα. Οι διαδικτυακές μορφές διαφήμισης συνεχίζουν να αναπτύσσονται, με 19% αύξηση σε συνολική επένδυση τον τελευταίο χρόνο, και τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν, όπως τα analytics και τα εργαλεία audience targeting, κάνουν την τηλεοπτική διαφήμιση να φαντάζει απαρχαιωμένη.

Η εκτίμηση πως η τηλεόραση βρίσκεται πλέον σε παρακμή είναι μια κοινή, αλλά λανθασμένη άποψη. Ακόμα και σήμερα, η τηλεοπτική διαφήμιση εξακολουθεί να είναι η πρώτη επιλογή για διαφημιστές που επιθυμούν την μέγιστη δυνατή απήχηση των μηνυμάτων τους. Ωστόσο, το πιο ελκυστικό μέρος του κοινού (ενήλικες 18 έως 49 ετών) στρέφεται με αυξανόμενο ρυθμό προς τα εναλλακτικά μέσα που προσφέρονται στο internet.

Η τηλεοπτική διαφήμιση σήμερα

Η στόχευση στον κόσμο της τηλεόρασης εξακολουθεί να γίνεται με τα «παραδοσιακά» δημογραφικά κριτήρια που χρησιμοποιούνται εδώ και δεκαετίες, δηλαδή κυρίως την ηλικία και το φύλο.  Οι διαφημιστές δεν γνωρίζουν αναλυτικά τα ενδιαφέροντα και το ψυχογραφικό προφίλ του κοινού τους. Αντίθετα, στοχεύουν σε ευρεία, και συνήθως γενικόλογα μηνύματα, ελπίζοντας να προκαλέσουν το ενδιαφέρον του μεγαλύτερου δυνατού μέρους ενός αόριστου και ασαφούς ακροατηρίου.

Σε αντίθεση, οι digital marketers γνωρίζουν σε βάθος το target group τους. Έχουν την δυνατότητα να αναλύσουν σε ζωντανό χρόνο δεδομένα όπως η ανταπόκριση σε διαφημίσεις, οι επισκέψεις και οι αγορές, μεταξύ πολλών άλλων στοιχείων συμπεριφοράς. Αποκτούν έτσι, την ευκαιρία να προσαρμόζονται συνεχώς και να ανταποκρίνονται δυναμικά στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Εξελίξεις στον χώρο της τηλεοπτικής διαφήμισης

Τώρα, μεγάλες εταιρίες των χώρων της ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, αλλά και της τεχνολογίας, ετοιμάζονται να προσαρμόσουν το ίδιο μοντέλο στην τηλεόραση. Ευελπιστούν με τον τρόπο αυτό να κλείσουν το χάσμα και να δημιουργήσουν έναν ιδανικό συνδυασμό των καλύτερων στοιχείων των δύο αυτών κόσμων.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, ήδη μεγάλοι οργανισμοί του τηλεοπτικού χώρου όπως η Fox, η Viacom, η Turner και η NBCUniversal συνεργάζονται με κολοσσούς της τεχνολογίας σαν την Adobe. Σκοπός τους είναι να επιτρέψουν στους διαφημιστές, με χρήση εξειδικευμένου λογισμικού, να αγοράζουν διαφημιστικούς χώρους δυναμικά και σύμφωνα με τις ανάγκες τους.

Περαιτέρω, λύσεις όπως το Adobe Advertising Cloud, σε συνεργασία με τηλεοπτικούς οργανισμούς, προσφέρουν στο τηλεοπτικό marketing πληροφορίες και insights που επιτρέπουν την μέτρηση τόσο του μεγέθους του κοινού και της συμπεριφοράς του, όσο και της αποτελεσματικότητας του υλικού.

Συμπεράσματα

Οι αρνητικές εμπειρίες πάντα απομακρύνουν το κοινό. Αν η παρούσα κατάσταση συνεχιστεί είναι βέβαιο πως οι θεατές θα συνεχίσουν να κατευθύνονται ολοένα και περισσότερο σε πλατφόρμες ad-free για να βρουν το περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει.

Όραμα θα πρέπει να είναι μια τηλεόραση όπου η σωστή διαφήμιση παρουσιάζεται στον σωστό άνθρωπο, χωρίς να είναι ενοχλητική ή παρεμβατική, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει στους διαφημιστές να έχουν πλήρη εικόνα της απόδοσης τους.