03/12/2020

3 πράγματα που πρέπει να κάνεις για να πετύχεις!


Η ανάπτυξη της τεχνολογίας έχει επιφέρει πληθώρα πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων σε όλα τα επίπεδα των εκάστοτε εταιριών και βιομηχανιών. Καθώς η πλειοψηφία των κλάδων εξελίσσεται τμηματικά, το marketing πρέπει να προσαρμόζεται ταυτόχρονα σε όλες τις αλλαγές. Η ανάπτυξη του τομέα της δημιουργικής καινοτομίας έχει διευκολύνει αρκετά το φόρτο εργασίας των marketers. Συνεπώς, σε ένα γενικότερο πλαίσιο ανάλυσης, 3 είναι οι βασικές στρατηγικές καινοτομίας που πρέπει να ακολουθήσουν οι ειδικοί του marketing για να διατηρήσουν τόσο την προσωπική τους επιτυχία όσο και την επιτυχία της εταιρίας τους.

Οι τρεις αυτές στρατηγικές ακολουθούν πλήρους τις παραδοσιακές παραδοχές του marketing, αν και πολλές φορές αγνοούνται, κυρίως από εταιρίες ή brands μικρότερου βεληνεκούς, καθώς θεωρούνται ασήμαντες για την επιτυχημένη προώθηση τους. Οι στρατηγικές είναι οι εξής:

  1. Θέσε Ξεκάθαρα την Τοποθέτηση σου

Είναι σύνηθες φαινόμενο πολλά brands να ξεφεύγουν από το αντικείμενο προώθησης με σκοπό να γίνουν πιο δημιουργικά και καινοτόμα, χάνοντας όμως το κύριο νόημα διαφήμισης. Ένα brand πρέπει πάντα να είναι ξεκάθαρο στους δέκτες ως προς το τι πρεσβεύει και τι προωθεί. Η εκάστοτε εταιρία οφείλει να λειτουργεί προς όφελος των προϊόντων και των υπηρεσιών της και συνεπώς το concept κάθε ενέργειας είναι απαραίτητο να προσαρμόζεται στα πλαίσια του brand και του προϊόντος που προωθείται και όχι το αντίστροφο.

  1. Απέφυγε την Κρίση, Δημιούργησε Ευκαιρία

Είναι πολύ πιθανό να δημιουργηθεί μία κρίση σε μία εταιρία ή brand, που να επισκιάσει επικίνδυνα την προωθητική ενέργεια της. Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η Samsung και οι εκρήξεις του μοντέλου της, Galaxy Note 7. Πως καταφέρνεις να «εξιλεωθείς» από ένα τέτοιο περιστατικό; Το marketing μπορεί να προσφέρει πολλές επιλογές ελιγμού σε μία τέτοια περίπτωση. Πέραν του λανσαρίσματος νέων και ανταγωνιστικών προϊόντων, μια διαφήμιση κατά του βασικού της ανταγωνιστή της, της Apple, στάθηκε ικανή να προσελκύσει τα βλέμματα των καταναλωτών και να αποφύγει μία μακροπρόθεσμη καταστροφή λόγω της κακής κατασκευής του μοντέλου της. Οι marketers του τεχνολογικού κολοσσού κατάφεραν να μετατρέψουν την κρίση σε ευκαιρία, χτυπώντας την Apple, την εποχή εισόδου του νέου μοντέλου της, iPhone X στην αγορά παράλληλα με την προώθηση των δικών της νέων μοντέλων.

  1. Να είσαι πάντα Καινοτόμος

Αν και το όνομα του brand και του προϊόντος πρέπει να είναι πάντα στο προσκήνιο, αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι οι marketers πρέπει να σταματήσουν να είναι δημιουργικοί. Η καινοτομία είναι ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία του marketing καθώς του επιτρέπει να αναπτύσσεται και να προσαρμόζεται γρήγορα στις νέες εξελίξεις, ενώ παράλληλα να τις αξιοποιεί προς όφελος του κάθε brand. Η δημιουργικότητα οφείλει να υπηρετεί το marketing με σκοπό την προώθηση ενός προϊόντος ή ενός brand και όχι να το επικαλύπτει.

Πολλές φορές η καινοτομία θεωρείται ένα καλό μέσο επίτευξης αναπτυξιακής στρατηγικής μιας εταιρίας. Το ζήτημα είναι ότι πολλές φορές αγνοείται το βασικό περιεχόμενο του marketing, το οποίο μπορεί να προσφέρει άμεσες και αποτελεσματικές λύσεις σε ένα πρόβλημα, όταν η καινοτομία λειτουργεί ανασταλτικά τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα. Παρ’ όλα αυτά. Ο ρόλος της δεν πρέπει να υποτιμάται ποτέ, καθώς είναι ο βασικότερος παράγοντας προσαρμογής της εταιρείας στα νέα δεδομένα της εκάστοτε εποχής.