23/09/2020

Πώς να αυξήσεις το Brand Engagement με τα Instagram Memes


Είναι γεγονός ότι τον τελευταίο χρόνο το Instagram έχει γεμίσει με πολλούς και διάφορους λογαριασμούς memes. Είναι, επίσης, γεγονός ότι πολλά brands έχουν αντιληφθεί τον θετικό αντίκτυπο που έχουν στους χρήστες και τα χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότερο για να κεντρίσουν το ενδιαφέρον τους και να αυξήσουν το engagement.

Τι είναι τα Instagram memes

Τι είναι, όμως, ένα meme; Είναι κάτι αστείο; Είναι έξυπνο; Ή μήπως είναι πιασάρικο;

Παρόλο που σχεδόν όλοι μπορούμε να αναγνωρίσουμε ένα meme, όταν χρειαστεί να το προσδιορίσουμε, τα βρίσκουμε δύσκολα.

Η ευρύτερη και πιο απλή ερμηνεία, είναι ότι ένα meme είναι οποιοδήποτε κομμάτι μέσων μοιράζεται από άνθρωπο σε άνθρωπο μέσω του ίντερνετ. Συνήθως έχει χιουμοριστικό και έξυπνο νόημα, πολλές φορές σχετίζεται με την κουλτούρα και περιλαμβάνεται από κείμενο και εικαστικό, το οποίο μπορεί να είναι φωτογραφία, βίντεο ή GIF.

Ακόμα κι αν δεν μπορούμε να δώσουμε έναν ακριβή ορισμό, το μόνο σίγουρο είναι ότι τα memes είναι πάρα πολύ δημοφιλή στο Instagram. Στην πραγματικότητα, ορισμένοι λογαριασμοί, που πλέον έχουν εκατομμύρια followers, υπάρχουν μόνο για να δημιουργούν και να μοιράζονται memes.

Και κάπου εδώ τα πράγματα αλλάζουν. Τον τελευταίο χρόνο, έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των brands και εταιρειών που χρησιμοποιούν memes, αναζητώντας κάτι αυθεντικότερο και σίγουρα πιο διασκεδαστικό. Γιατί η αλήθεια είναι ότι τα memes είναι πάντα επίκαιρα, ο κόσμος ταυτίζεται με το περιεχόμενό τους και το μοιράζεται με τους διαδικτυακούς κι όχι μόνο φίλους του. Αυτό, συνεπώς, οδηγεί σε αύξηση του brand engagement.

Πως να χρησιμοποιήσεις τα Instagram Memes στην επιχείρησή σου

Όπως είπαμε και πριν, το να δημοσιεύσει κανείς ένα αστείο ή επίκαιρο meme, θα φέρει πολλά likes, comments, shares και saves. Αυτό σημαίνει και υψηλό engagement με το κοινό του. Παρακάτω θα βρεις μερικές συμβουλές για το πως να ενσωματώσεις τα memes στον λογαριασμό της επιχείρησής σου στο Instagram:

#1 Προώθησε τις αξίες του brand σου

Κανένας μας δεν μπορεί να διαφωνήσει ότι το Instagram είναι ένα από τα πιο κοινωνικά social media του διαδικτυακού κόσμου και οι χρήστες του ακολουθούν λογαριασμούς με τους οποίους ταυτίζονται, ανεξαρτήτως είδους και περιεχομένου, είτε εκπροσωπούν brands, influencers ή οτιδήποτε άλλο.

Γι’ αυτό, οι λογαριασμοί πρέπει να είναι αξιόπιστοι και να παρουσιάζουν τη δουλειά που πραγματικά γίνεται. Ο καθένας μπορεί να το κάνει αυτό και το μόνο που χρειάζεται είναι το σωστό εικαστικό και ένα δυνατό μήνυμα που να φανερώνει την ταυτότητα αλλά και το όραμα της μάρκας. Αν είναι και λίγο αστείο, τότε σίγουρα θα μείνει αξέχαστο. Δες εδώ 8 τρόπους για να σε προσέξουν στο Instagram.

#2 Μοιράσου viral tweets από την κοινότητά σου

Ένα από τα μεγαλύτερα και πιο ιδιαίτερα trends της φετινής χρονιάς, είναι το να μοιραζόμαστε μέσω του Instagram φωτογραφίες που απεικονίζουν tweets τα οποία έχουν γίνει viral.

Εδώ τα brands δεν μοιράζονται μόνο tweets από τους προσωπικούς τους λογαριασμούς, αλλά και tweets που έχει δημοσιεύσει η κοινότητά τους και αντικατοπτρίζουν το στυλ, την προσωπικότητα αλλά και το μήνυμα του brand, το οποίο ακολουθούν και οι followers του.

#3 Προώθησε τα προϊόντα σου

Επειδή τις περισσότερες φορές είναι αστεία ή πιασάρικα, τα memes δεν μοιάζουν με διαφήμιση ή προώθηση προϊόντων. Συνήθως, χρησιμοποιούνται για να προωθήσουν έμμεσα ένα προϊόν, χωρίς να φαίνεται ότι ξεκάθαρα προσπαθούν να σου πουλήσουν κάτι. Έτσι, λοιπόν, τα brands δημοσιεύουν παιχνιδιάρικα και διασκεδαστικά memes που εντείνουν την προσοχή του κοινού τους στα προϊόντα τους με περιφραστικό τρόπο.

Ενώ το Instagram έχει αλλάξει και έχει γίνει πλέον κανάλι πωλήσεων, μια επιχείρηση θα πρέπει να δημοσιεύει περιεχόμενο που να εμπλέκει το κοινό της αντί απλώς να προωθεί τα προϊόντα της. Ο καλύτερος τρόπος για να το πετύχει αυτό; Τα memes φυσικά, αφού κατορθώνουν και τα δύο.

#4 Διασκέδασε το κοινό σου

Το να λειτουργείς τον λογαριασμό της επιχείρησής σου στο Instagram με βάση τον επιχειρηματικό στόχο που έχεις θέσει είναι πολύ καλό. Κάποιες φορές, όμως, μπορείς να δημοσιεύσεις memes μόνο και μόνο για να διασκεδάσεις το κοινό σου (και εσένα φυσικά!).

Δημοσιεύοντας memes που σου φαίνονται αστεία είναι ένας καλός τρόπος για να δείξεις στο κοινό σου ότι το brand σου είναι προσιτό και ότι πίσω από το σοβαρό προφίλ, βρίσκεται ένας πραγματικός άνθρωπος. Έτσι, την επόμενη φορά που θα θελήσεις να ποστάρεις κάτι, δοκίμασέ το και το κοινό σου σίγουρα θα το λατρέψει.

Όμως μην ξεχνάς! Προσπάθησε να βρεις memes τα οποία ταιριάζουν στο brand σου και τη φιλοσοφία του και τα οποία έχουν σχετικό περιεχόμενο. Έτσι, το κοινό σου θα ταυτίζεται με ό,τι ανεβάζεις, χωρίς να έχει μεγάλη σημασία ο αριθμός των followers σου. Τέλος, δες εδώ πως να υπολογίσεις το engagement rate του λογαριασμού σου.