24/09/2020

Πώς λειτουργούν οι αλγόριθμοι των Social Media


Οι αλγόριθμοι των Social media αλλάζουν συνεχώς, καθιστώντας δύσκολη την συμβατότητα με τους κώδικες δεοντολογίας του μάρκετινγκ. Δεν υπάρχει τρόπος να ξέρουμε κάθε λεπτομέρεια για κάθε αλλαγή όμως μια καλή ιδέα είναι ο διαχωρισμός τους ανά πλατφόρμα.

Τι είναι οι αλγόριθμοι των Social Media ?

Ένας αλγόριθμος είναι ένα μαθηματικό σύνολο κανόνων που καθορίζουν τον τρόπο συμπεριφοράς μιας ομάδας δεδομένων. Στα Social Media, οι αλγόριθμοι συμβάλλουν στη διατήρηση της τάξης και βοηθούν στην κατάταξη των αποτελεσμάτων αναζήτησης και των διαφημίσεων. Στο Facebook, για παράδειγμα, υπάρχει ένας αλγόριθμος ο οποίος κατευθύνει τις σελίδες και το περιεχόμενο να εμφανίζονται με μια συγκεκριμένη σειρά.

Παρόλο που δεν υπάρχουν εγχειρίδια για τους αλγορίθμους και για το πώς να τους διατηρήσουμε, γνωρίζουμε αρκετά για να μπορούμε να χειριστούμε και να πετύχουμε στα Social Media. Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές που παρατηρήθηκαν τα τελευταία χρόνια είναι μια φιλική προς το χρήστη εστίαση, όπως αυτή της Google. Αυτό ενθαρρύνει τους χρήστες των κοινωνικών μέσων να υποβληθούν σε σχετικό περιεχόμενο υψηλής ποιότητας και να συνεργάζονται με τους καταναλωτές.

Είδη αλγορίθμων στα Social Media

Οι αλγόριθμοι διαφέρουν ανάλογα με την πλατφόρμα. Ένας καλός τρόπος να τους κατατάξουμε είναι ανά social media brand . Οι κύριες πλατφόρμες είναι το Facebook, το LinkedIn, το Twitter και το Instagram.

Facebook

Η ουσιαστική εμπλοκή των χρηστών είναι το κλειδί για τη διάταξη αλγορίθμων του Facebook. Δημιουργήθηκε για να εντείνει τη σημασία και την προβολή περισσότερο των οικογενειακών και φιλικών post και όχι τόσο των επαγγελματικών. Ενώ το user- friendly περιεχόμενο είναι το “κλειδί” του αλγορίθμου του Facebook, μια ακόμα στρατηγική του είναι η διαχείριση των spam. Το Facebook έχει καταφέρει να εντοπίσει και απορρίψει πάνω από 500 εκατομμύρια ψεύτικους λογαριασμούς.

LinkedIn

Αναγνωρισμένο ως ηγέτης στο μάρκετινγκ B2B, το LinkedIn είναι μια κοινωνική πλατφόρμα αφιερωμένη στη δικτύωση και όχι στο να μαζεύει followers. Ο αλγόριθμος του είναι βασισμένος στη σύνδεση και την αλληλεπίδραση των χρηστών. Τόσο το ισχυρό όσο και το σχετικό περιεχόμενο είναι το κλειδί της επιτυχίας του LinkedIn.

Twitter

Το Twitter είναι το μοναδικό που ταξινομεί τα posts του όχι μόνο με βάση τον χρήστη, αλλά και με την ώρα και την ημερομηνία που δημοσιεύτηκαν. Το φρέσκο ​​και ενημερωμένο υλικό κατατάσσεται υψηλότερα από τα παλαιότερα νέα της ημέρας. Τέλος, ο αριθμός των σχολίων που έχει το Tweet επηρεάζει επίσης την κατάταξή του.

Instagram

Το Instagram προσπαθεί να δείχνει όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες γίνεται σε μια ημέρα. Ο αλγόριθμος του επικεντρώνεται σε κάθε πτυχή των social media, από την σχετικότητα και τη σύνδεση μέχρι την αφοσίωση και τη δημοτικότητα του περιεχομένου. Ο στόχος του αλγορίθμου του Instagram είναι να ενθαρρύνει τα σχόλια, τα share, τα like, και γενικότερα την περαιτέρω δημοσίευση.