24/09/2020

Πως να χρησιμοποιήσετε τα Social Media για να προσελκύσετε υπαλλήλους


Αν σκεφτεί κανείς ότι το 22% του παγκόσμιου πληθυσμού έχει ενεργή παρουσία στο Facebook, πάνω από 530 εκατομμύρια άνθρωποι διατηρούν προφίλ στο Linked In και το 51% των χρηστών του Instagram βρίσκονται online καθημερινά στην πλατφόρμα, τότε γίνεται εύκολα κατανοητό γιατί τα Social Media είναι απαραίτητα για κάθε επιχείρηση που αποσκοπεί να έχει ηλεκτρονική παρουσία στην αγορά.

Και ενώ τα Social Media είναι χρήσιμα για την προσέλκυση δυνητικών πελατών, σκεφτήκατε ποτέ ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και για την πρόσληψη νέων υπαλλήλων; Σε αντίθεση με την παραδοσιακή οδό εύρεσης υποψηφίων υπαλλήλων με την ανάρτηση σε αγγελίες εργασίας, η εξεύρεση νέων υπαλλήλων μέσω των κοινωνικών δικτύων αυξάνει την πιθανότητα ενός σωστού πρώτου φιλτραρίσματος βιογραφικών.

Εάν κάποιος ακολουθεί ήδη accounts διάφορων brands στα social media, υπάρχει μια καλή πιθανότητα να ευθυγραμμιστεί με τις αξίες του brand και να ενδιαφερθεί για τις υπηρεσίες του. Σε περίπτωση λοιπόν που υπάρξει πρόσληψη μέσω social media, δεν θα χρειαστεί να ρωτήσετε από τον υποψήφιο τι γνωρίζει για την εταιρεία σας καθώς θα είναι ήδη καλά ενημερωμένοι.

Ακολουθούν μερικές από τις πιο χρήσιμες συμβουλές για την προσέλκυση εργαζομένων υψηλής ποιότητας στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης:

Ποστάρετε φωτογραφίες του εργατικού δυναμικού σας

Ο Tim Cook, διευθύνων σύμβουλος της Apple, δημοσιεύει συνεχώς φωτογραφίες των υπαλλήλων του και επικροτεί τα επιτεύγματά τους. Κάθε εργαζόμενος που εκτιμά την καριέρα του θέλει να εργαστεί για μια εταιρεία που αναγνωρίζει τα επιτεύγματα, καθώς κανείς δεν θέλει να αισθάνεται υποτιμημένος. Επίσης, οι φωτογραφίες των υπαλλήλων μπορούν να παράσχουν μια ένδειξη για το τι πρέπει να περιμένουν οι πιθανοί υπάλληλοι από τους νέους συναδέλφους τους.

Εμπιστευθείτε τους εργαζομένους σας

Ό,τι δημοσιεύετε στα επίσημα κανάλια του brand σας θα αντιμετωπιστεί με σκεπτικιστική συμπεριφορά, και αυτό είναι αναμενόμενο, καθώς κάθε μάρκα θέλει να έχει ένα αξιοπρεπές πρόσωπο. Ωστόσο, μπορείτε να αυξήσετε την αξιοπιστία των post σας αν πείσετε τους υπαλλήλους σας να συμβάλλουν σε αυτό. Οι έρευνες δείχνουν ότι το 52% των ανθρώπων εμπιστεύονται έναν κανονικό υπάλληλο περισσότερο από τον CEO. Ενθαρρύνετε τους υπαλλήλους σας λοιπόν να μοιράζονται το περιεχόμενό σας και να προσθέτουν τις ιδέες τους. Αυτό μπορεί να μεταδώσει μια αίσθηση ενότητας στο εργατικό δυναμικό. Στην πραγματικότητα, οι αναρτήσεις που μοιράζονται οι εργαζόμενοι λαμβάνουν 8 φορές περισσότερο engagement σε σχέση με τα post που ανεβάζουν οι επίσημες σελίδες των brands.  Οι άνθρωποι μπορεί να μην έχουν εμπιστοσύνη στα official posts, αλλά όταν οι υπάλληλοι δημοσιεύουν τις αμερόληπτες απόψεις τους σχετικά με τις εργασιακές συνθήκες στην εταιρεία, αυτό αντιμετωπίζεται με μεγαλύτερη αξιοπιστία. Επίσης, βεβαιωθείτε ότι οι υπάλληλοί σας μοιράζονται posts που έχουν να κάνουν με προσέλκυση δυναμικού.

Δώστε έμφαση στα οφέλη σας

Προσφέρετε ευέλικτο ωράριο εργασίας, ενώ οι ανταγωνιστές σας απαιτούν το προσωπικό τους να βρίσκεται στο γραφείο από τις 9πμ έως τις 5μμ; Θα πρέπει να το αναφέρετε στα post σας. Ίσως να έχετε ένα πιο χαλαρό dress code την Παρασκευή ή μια μέρα όπου που οι εργαζόμενοι μπορούν να φέρουν το κατοικίδιο τους μαζί στο γραφείο. Αξίζει να επικοινωνήσετε τα συγκεκριμένα οφέλη του brand σας μέσω των social media. Ένα πολύ χρήσιμο παράδειγμα είναι η Mindvalley. Η Mindvalley είναι μια εταιρεία με προοδευτική κουλτούρα. Ένα από τα βασικά οφέλη που προσφέρει στους εργαζόμενους είναι ότι διαθέτουν 5 ώρες την εβδομάδα από τις ώρες εργασίας τους για δραστηριότητες προσωπικής ανάπτυξης, όπως η ανάγνωση ενός νέου βιβλίου ή η παρακολούθηση μιας ταινίας.