28/09/2020

Ο Τάνακ παγκόσμιος πρωταθλητής

Ο Τάνακ, πέρυσι και
πρόπερσι ήταν τρίτος στο πρωτάθλημα,
όμως φέτος με 6 νίκες σε 13 αγώνες, μπόρεσε
να κάνει το όνειρό του πράξη, οδηγώντας
καταπληκτικά στο Toyota
Yaris. Και πέρυσι διεκδίκησε
τον τίτλο με το Yaris, όμως
στο φινάλε της χρονιάς, στην Αυστραλία,
ο Οζιέ ήταν αυτό που σήκωσε το 6
τρόπαιο στην καριέρα του. Αξίζει αν
σημειώσω ότι ο Τάνακ, μετρά παρουσία
του Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι από το
2011, τρέχοντας συνεχώς με Ford.
Μόνο μια χρονιά, το 2014, αγωνίστηκε με
υποδεέστερο αυτοκίνητο στην WRC2.

Στην Ισπανία, νικητής
αναδείχθηκε ο Νεβίλ, με το Hyundai
i20. Ο Βέλγο ήταν πολύ καλός,
γρήγορος, έδωσε τη μάχη του, όμως αυτό
δεν έφθανε καθώς ο Τάνακ ήταν πιο
γρήγορος, όταν χρειάστηκε. Πλέον, ο Νεβίλ
θα προσπαθήσει να κρατήσει τη δεύτερη
θέση στο πρωτάθλημα, από τον Οζιέ και
κυρίως να δώσει βαθμούς στην Hyundai
προκειμένου να πάρει τον τίτλο στους
κατασκευαστές, αφήνοντας πίσω την
Toyota. Όλα θα ξεκαθαρίσουν
στην Αυστραλία.

Οσον για τον Οζιέ, ο
Γάλλος αντιμετωπίζοντας προβλήματα με
το σύστημα διεύθυνσης του Citroen
C3 από την πρώτη ημέρα του
αγώνα, έχασε κάθε ελπίδα να διεκδικήσει
τον τίτλο και περιορίστηκε στην 8
θέση. Εχει, ωστόσο, στο παλμαρέ του 6
κατακτήσεις, όμως δύσκολα θα φθάσει
κάποιος τον Λεμπ, που έχει το ρεκόρ με
9 τίτλους. Ο γερόλυκος, επέστρεψε φέτος
να κάνει μερικούς αγώνες με Hyundai
i20, προσπάθησε να ανέβει
στο βάθρο, όμως τελικά έμεινε 4.

Για την ιστορία, το
πρωτάθλημα ολοκληρώνεται στην Αυστραλία,
στις 17 Νοεμβρίου και πλέον απομένει να
μάθουμε ποια ομάδα – εταιρεία θα πάρει
τον τίτλο στους κατασκευαστές.

Η
ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ ΤΗΣ ΤΟΥΟΤΑ

Από
το 2017 που επέστρεψε στο παγκόσμιο
πρωτάθλημα, η Toyota έχει θέσει ως στόχο
της κορυφή. Πέρυσι, το 2018, κατάφερε να
κατακτήσει τον παγκόσμιο τίτλο στους
κατασκευαστές και λίγο έλειψε να κάνει
το νταμπλ και στους οδηγούς, με τον
Τάνακ, που διεκδίκησε μέχρι τελευταίο
ράλι τον τίτλο.

Φέτος,
τo Yaris WRC του 2019 με σημαντικές βελτιώσεις
σε όλα τα μηχανικά μέρη, αποδεικνύει
την αξιοπιστία του, ενώ ενσωματώνει τη
νοοτροπία της Toyota για συνεχή βελτίωση
(ever better mobility), βάσει της οποίας εξελίσσει
και τα καθημερινά αυτοκίνητα της.

Εκεί
ακριβώς η Toyota διαφέρει από τους
περισσότερους κατασκευαστές, καθώς
έχει δώσει βαρύτητα στην υβριδική
τεχνολογία, που μειώνει την κατανάλωση
και τους ρύπους. Πάνω από το 50% των
πωλήσεων της μάρκας στην Ευρώπη, είναι
υβριδικές εκδόσεις, με Yaris, τη νέα Corolla
που μόλις έφθασε στην Ελλάδα και το νέο
RAV4 που επίσης πωλείται στη χώρα μας.
Ειδικά η Corolla, προσφέρεται και με ένα
εξαιρετικό, turbo μοτέρ βενζίνης 1.2 lt, που
δείχνει να έχει μεγάλη απήχηση στην
Ελλάδα και ειδικά στην 5θυρη, hatchback
έκδοση.

Ολη
η τεχνογνωσία της Toyota από το μηχανοκίνητο
αθλητισμό περνά και στα αυτοκίνητα
παραγωγής, με τρανό παράδειγμα την 5η
γενιά Toyota Supra, που επανέρχεται μετά από
17 χρόνια αφότου σταμάτησε η παραγωγή
της 4ης γενιάς. Διαθέτει πίσω κίνηση και
6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα με turbo (πιστό
στην παράδοση της Supra) 3 λίτρων, ο οποίος
αποδίδει 340 άλογα και επιταχύνει στα
0-100 σε κάτω από 5 δευτ. Η ομάδα τεχνικών
της Toyota έδωσε ιδιαίτερη βάση στην οδηγική
ευχαρίστηση κάτι που προκύπτει και από
την κατανομή του βάρους (50:50), αλλά και
από τις ρυθμίσεις σε ανάρτηση, κινητήρα
και μετάδοση. To Gazoo Racing Supra, είναι το πρώτο
από μια σειρά σπορ αυτοκινήτων που
λανσάρει η Toyota.

Πηγή sport24.gr