01/10/2020

Οι 5 καθημερινές συνήθειες των επιτυχημένων marketers!


Λέγεται ότι είμαστε αυτό που κάνουμε επανειλημμένα! Και ως επέκταση η τελειότητα και η σπουδαιότητα, δεν είναι μια πράξη, αλλά μια συνήθεια.

Συχνά παρατηρούμε ανθρώπους όπως ο Steve Jobs για να μιμηθούμε τις συνήθειες που έχουν, ελπίζοντας ότι κάπου στη διαδρομή θα βρούμε τον εαυτό μας να είναι πιο παραγωγικός ή βρίσκοντας μεγαλύτερη έμπνευση για τη διεκπεραίωση των καθημερινών μας υποχρεώσεων.

Δεδομένου λοιπόν του συνεχώς μεταβαλλόμενου και δυναμικού χαρακτήρα του μάρκετινγκ σήμερα, είναι ζωτικής σημασίας να μην παγιδευτεί κανείς στο χάος των καθημερινών καθηκόντων και υποχρεώσεων, να τσεκάρει to-do lists και να επικεντρώνεται σε μια ρουτίνα και ένα καθημερινό τελετουργικό ή σε λιγότερο κρίσιμα πράγματα που πρέπει να κάνει κάθε μέρα για να επιβεβαιώσει ότι είναι και θα συνεχίσει να είναι ένας επιτυχημένος marketer.

Με βάση επιτυχημένους marketers πρέπει να κάνουμε τα εξής λοιπόν:

1. Χρησιμοποιήστε ένα RSS Reader για να παραμένετε ενημερωμένοι σχετικά με τις τελευταίες ειδήσεις του Μάρκετινγκ

Η μέρα πολλών επιτυχημένων marketers ξεκινά με την Feedly, την Apple News, το Flipboard, το Instapaper και άλλα παρόμοια, πηγαίνοντας από το ένα άρθρο στο άλλο προκειμένου να ενημερωθούν για όλα τα τελευταία νέα. Είναι σημαντικό λοιπόν να προσθέσετε στον ενημερωτικό σας κατάλογο (RSS Reader), ιστότοπους που θα ενημερώνεστε ταυτόχρονα και για τα νέα, αλλά και για διάφορες απόψεις που διατυπώνονται, ώστε να είστε ενημερωμένοι από όλες τις πλευρές του φάσματος.

2. Παρακολουθήστε τους ανταγωνιστές σας

Αυτό που πρέπει να θυμάστε είναι ότι εάν το ψηφιακό μάρκετινγκ μας επιτρέπει να κινούμαστε γρήγορα, δίνει στους ανταγωνιστές μας το ίδιο ακριβώς πλεονέκτημα!

Και ενώ ο άμεσος ανταγωνισμός που στοχεύει τους ίδιους καταναλωτές με εμάς είναι αυτός που πρέπει να προσέχουμε, είναι επίσης σημαντικό να παρακολουθούμε τη δραστηριότητα αυτών σε άλλες γεωγραφικές περιοχές και αγορές, μόνο για έμπνευση αν δεν υπάρχει κάτι άλλο.

Οι περισσότεροι marketers χρησιμοποιούν συγκεκριμένα εργαλεία και πλατφόρμες, όπως το BuzzSumo, το SpyFu ή ακόμα και το Google Alerts για να παρακολουθήσουν τον άμεσο ανταγωνισμό τους, ιστοσελίδες όπως το Adweek και το Advertising Age παρέχουν ένα εύκολο και προσβάσιμο παράθυρο στον ανταγωνισμό και άλλα brands που δεν βρίσκονται στην ίδια περιοχή.

3. Έχετε σχεδιασμένες και εστιασμένες συζητήσεις με τους ενδιαφερόμενους

Υπάρχουν κάποιοι αρκετά σαφείς ενδιαφερόμενοι όσον αφορά το μάρκετινγκ που έχει κάθε επιχείρηση. Οι Διευθυντές Πωλήσεων, ο Διευθυντής Marketing και η ομάδα Design είναι μερικοί. Οι συνομιλίες με αυτούς τους ενδιαφερόμενους συμβαίνουν αρκετά τακτικά καθώς συμμετέχουν συχνότερα στον προγραμματισμό και την εκτέλεση καμπανιών μάρκετινγκ.

Πέρα από την άμεση ομάδα ωστόσο, υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που οι marketers πρέπει να έχουν τακτικές συνομιλίες μαζί τους. Και εκτός από την ομάδα μάρκετινγκ που δίνει ανατροφοδότηση και ζητά βοήθεια, οι άλλοι ενδιαφερόμενοι θα έχουν επίσης ερωτήσεις και ανησυχίες. Πηγαίνετε σε κάθε συνεδρίαση των ενδιαφερομένων με μια λίστα με προτάσεις για να συζητήσετε και να τους κρατήσετε επικεντρωμένους στο θέμα και θα παρατηρήσετε ότι όλοι προσπαθούν να βρουν τρόπους να δουλέψουν καλύτερα μαζί σας.

4. Εστιάστε στο Networking, αποδίδει!

Δεδομένης της πολύ εξωστρεφής φύσης των περισσότερων marketers, είναι μια βιομηχανία όπου η δικτύωση είναι διαδεδομένη και καλωσορίζεται παρά αποφεύγεται. Ενώ τα networking events μπορεί να είναι λίγο χρονοβόρα για μερικούς ανθρώπους, η δύναμη του networking στο LinkedIn για τους marketers δεν πρέπει να υποτιμάται ποτέ.

Το μάρκετινγκ είναι μια από τις πιο συνδεδεμένες εργασίες στο LinkedIn από τις αρχές του 2017, όταν το δίκτυο ανακοίνωσε ότι έφτασε τους 500 εκατομμύρια χρήστες. Και η δικτύωση στο LinkedIn σε ανταμείβει περισσότερο από το απλά να γνωρίσεις ποιον πρέπει να προσελκύσεις ή να προσλάβεις στη συνέχεια.

5. Χρησιμοποιήστε δεδομένα στις συνομιλίες σας

Οι marketers συχνά κατηγορούνται ότι δεν κοιτάζουν τους δύσκολους αριθμούς, και τα κάνουν cherry-picking εκείνους που τους φαίνονται καλοί. Είναι συχνά ο βασικός λόγος για τον οποίο οι marketers που προέρχονται από μεγάλες εταιρικές οργανισμούς ή πρακτορεία δικτύωσης, συχνά αντιμετωπίζουν προβλήματα σε ένα start-up περιβάλλον που εμπεριέχει μετρήσεις όπως η CLV (Customer Lifetime Value) ή το CAC (κόστος για την απόκτηση πελάτη).

Ενώ αυτές οι πέντε συνήθειες δεν είναι ο τελικός οδηγός για να γίνετε ένας επιτυχημένος marketer (ας είμαστε ειλικρινείς, δεν είναι τόσο εύκολο) – είναι σίγουρα ένα καλό σημείο εκκίνησης που θα σας φέρει στο σημείο που θέλετε.