30/09/2020

Οδηγώντας στην επιτυχία της αγοράς


Το digital marketing αποτέλεσε τη λογική μετεξέλιξη του παραδοσιακού marketing στα πλαίσια ενός κόσμου που το digital έχει καταστεί σημαντικό κομμάτι της ζωής του. Αν και είναι προφανές ότι η προσαρμογή του υπήρξε ευκολότερη για τα μεγάλα brands, οι τοπικές επιχειρήσεις έχουν αρχίσει να αναδύονται και να λαμβάνουν επιτυχία, συγκριτικά ισότιμη με των επιχειρηματικών κολοσσών. Η Airbnb αποτέλεσε καινοτομία στο χώρο της καθώς επικεντρώθηκε σε ένα χώρο που εστιάζει στις εκάστοτε περιφέρειες και σε ένα τομέα taboo λόγω του περιορισμού εναλλακτικών επιλογών. Η ίδια βέβαια αποτέλεσε την εναλλακτική επιλογή και πέτυχε σε παγκόσμιο επίπεδο. Ποιες όμως είναι οι πραγματικές δυνατότητες υπό ένα τέτοιο πλαίσιο;

Θα παρουσιαστούν τρεις βασικές τεχνικές, οι οποίες χρησιμοποιούνται κατά κόρον από μεγάλα brands , αναλύοντας την προσαρμογή τους στα πλαίσια του localized digital marketing:

  • Influencers περιφερειακού εύρους

Αν και τα brands τείνουν να χρησιμοποιούν influencers με όσο το δυνατόν μεγαλύτερο εύρος φήμης και περισσότερους followers, στην προκειμένη ίσως αυτό να μην είναι απαραίτητο για την εξυπηρέτηση του σκοπού των τοπικών επιχειρήσεων ή επιχειρήσεων που διαφοροποιούν το κοινό τους ανά περιφέρεια. Το βασικό μειονέκτημα των εθνικά αναγνωρισμένων influencers είναι το κόστος. Τα ποσά που ζητούνται μπορεί να είναι υπέρογκα συγκριτικά με το στόχο και με το ποσό που διαθέτει η κάθε εταιρεία.

Από την άλλη πλευρά, ένας influencer με αποδοχή από συγκεκριμένο κοινό μπορεί να εξυπηρετήσει πολύ καλύτερα το σκοπό της προώθησης. Αρχικά, ο influencer μπορεί να χαίρει μεγάλης αποδοχής σε περιφερειακό επίπεδο, ενώ οι followers του να είναι κατά πλειοψηφία από μία συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή. Ο συνδυασμός αυτών των δύο μπορεί να αποφέρει θεαματικά αποτελέσματα σε localized-targeting καμπάνιες χωρίς ιδιαίτερα μεγάλο κόστος.

  • Διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Facebook, Instagram, LinkedIn… Οι καλύτερες επιλογές στο digital περιβάλλον. Με τη δυνατότητα promoted posts και στο Instagram, τα social media πλέον αποτελούν ιδανική λύση για διαφήμιση σε συγκεκριμένο κοινό. Χρησιμοποιώντας τα ειδικά τους εργαλεία, η κάθε εταιρεία μπορεί να εστιάσει σε συγκεκριμένο κοινό βάσει ηλικίας και τοποθεσίας. Αυτό δίνει την ευχέρεια η εκάστοτε διαφήμιση να προβάλλεται στα άτομα που σχετίζονται άμεσα με την επιχείρηση χωρίς  να σπαταλάει επιπλέον χρήματα σε κοινό που εν τέλει δεν έχει καμία σχέση με το προϊόν ή την υπηρεσία της επιχείρησης.

  • Mobile Design Πλατφόρμες

Έχει παραμεληθεί σε μεγάλο βαθμό από τις τοπικές επιχειρήσεις η προσαρμογή των ιστότοπών τους σε mobile version. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τον αποκλεισμό του κοινού από ένα ορθώς διαμορφωμένο mobile περιβάλλον, ειδικότερα όταν αυτό είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο και χρηστικό σε κάθε είδος κοινού ανεξάρτητα από ηλικία και γεωγραφία.

Στη σύγχρονη κοινωνία, οι επιχειρήσεις πρέπει να επενδύουν σε πρακτικές που αφομοιώνονται γρήγορα από το κοινό. Από τη στιγμή που η χρήση των κινητών γίνεται για την ψυχαγωγία, εύρεση πληροφοριών και αγορά προϊόντων, οι επιχειρήσεις οφείλουν να ακολουθήσουν την εν λόγω πρακτική τόσο για την καλύτερη ανταπόκριση του κοινού όσο και την απόκτηση μεγαλύτερων οφελών.

Ανεξάρτητα από το αν υπάρχει η τάση για την παγκοσμιοποίηση προϊόντων, υπηρεσιών και καμπανιών, αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι σε ορισμένες περιπτώσεις η χρήση στοιχείων και πρακτικών περιφερειακού χαρακτήρα μπορούν να αποδειχθούν εξαιρετικά μεγάλης σημασίας και επικερδής για τοπικές επιχειρήσεις.