27/10/2020

Επτά λόγοι για να κάνεις σπάρινγκ στο γυμναστήριο

Η γεύση της αληθινής μάχης

Η αίσθηση να τεστάρεις πραγματικά τις δυνάμεις σου και τι έχεις μάθει όλον αυτό τον καιρό είναι μοναδική. Πολλοί είναι αυτοί που μπήκαν στα γυμναστήρια και είπαν στον εαυτό τους πως θα το κάνουν ως χόμπι και γυμναστική, κάνοντας μόνο σάκο και στόχους.

Έρχεται όμως μία μέρα που θέλεις και εσύ να μπεις στο ρινγκ και να δεις που βρίσκεσαι. Τότε θα κάνεις το πρώτο σου σπάρινγκ. Θα σε κυριεύσει το άγχος, ο φόβος, η ανυπομονησία; Λογικά συναισθήματα που συμβαίνουν σε όλους τους ανθρώπους. Αν δεν δοκιμάσεις δεν θα μάθεις.

Βελτίωση των δυνατοτήτων σου

Όσο και να χτυπήσεις τον σάκο με τελειότητα, το σπάρινγκ είναι κάτι διαφορετικό. Εκεί δέχεσαι και γροθιές οπότε η πίεση της αυτοσυντήρησης θα σου…χαλάσει λίγο την τέλεια τεχνική που έχεις στο μυαλό σου.

Εκεί θα χρειαστεί να προσαρμοστείς σε διαφορετικές, πιο δύσκολες συνθήκες που με τον καιρό θα σε βελτιώσουν. Ο σάκος δεν χτυπάει πίσω, αλλά ο αντίπαλος σου θα το κάνει. Το νόημα δεν είναι μόνο να χτυπάς αλλά και να αμύνεσαι. Στην πίεση θα φανεί η δουλειά που κάνεις.

Θα καταλάβεις την αξία του footwork

Σε πολλά γυμναστήρια οι αθλητές μαθαίνουν μόνο την τελειότητα των χτυπημάτων. Αυτό όμως δεν είναι το νόημα της πυγμαχίας. Αν ο αθλητής δεν μάθει να κινείται σε συνδυασμό με τα χτυπήματα τότε είναι ένας εύκολος στόχος.

Στο σπάρινγκ θα αναγκαστείς να έχεις συνεχόμενη κίνηση αλλιώς θα γίνεις “σάκος του μποξ”. Το…χτύπα και φύγε, είναι μία πολύ καλή τακτική, για αρχή. Για να το πετύχεις όμως θα πρέπει τα πόδια σου να μην είναι τεμπέλικα. Η διαρκής κίνηση θα σου δώσει μία ζώνη ασφαλείας.

Θα διορθώσεις τα λάθη σου

Μερικά συνηθισμένα λάθη που κάνει ένας πυγμάχος είναι η στατικότητα, τα βαριά χέρια κτλ. Εδώ δεν είμαστε για να επισημάνουμε τα λάθη αλλά το πως μπορούν να διορθωθούν αυτά. Στο σπάρινγκ ένας πυγμάχος καταλαβαίνει πραγματικά γιατί πρέπει να κινείται. Γιατί πρέπει να κρατάει τα χέρια ψηλά. Για παράδειγμα η κίνηση ζητάει αντοχή από τον αθλητή. Ένας καλός τρόπος είναι το σκοινάκι και το τρέξιμο.

Τα χέρια βαραίνουν μετά από λίγο. Ο σάκος και το speed bag μπορούν να σου δώσουν βελτίωση σε αυτό και αργότερα στο σπάρινγκ να δεις τι έχεις πετύχει. Γενικότερα το σπάρινγκ αναδεικνύει τα τρωτά σημεία σου ώστε να τα βελτιώσεις. Δεν είναι κακό να έχεις αδυναμίες. Το κακό είναι να μην τις γνωρίζεις.

Χάνεις κιλά

Γενικότερα ένα μαχητικό σπορ είναι ο πιο γρήγορος τρόπος για να χάσει κάποιος κιλά και να μην τα πάρει άμεσα. Η πίεση που ασκείται σε ένα σπάρινγκ αναγκάζει το σώμα να δουλεύει ολοκληρωτικά. Ένας άντρας μπορεί να κάψει και 400 θερμίδες σε ένα μισάωρο. Όχι και άσχημα. Η αντοχή της καρδιάς επίσης μεγαλώνει και πλέον φτάνεις σε επίπεδα που δεν μπορούσες να φανταστεί.

Βοηθάει στην συγκέντρωση

Όταν θα ανέβεις πάνω στο ρινγκ ο στόχος σου αλλάζει. Θα πρέπει να είσαι 100% συγκεντρωμένος διότι οι άστοχες μπουνιές κοστίζουν τόσο σε αντοχή όσο και σε φθορά.

Μπορεί μέσα σε έναν γύρο να πετύχεις τρεις φορές τον αντίπαλο σου και να είναι αρκετές. Περιόρισε τις ανούσιες ενέργειες και γίνε πιο αποτελεσματικός. Με την πάροδο των σπάρινγκ ένας αθλητής μαθαίνει τι σημαίνει κατανομή.

Φτιάχνει το πλάνο του ώστε να γίνει πιο ουσιώδης, πιο εύστοχος και να μην ξαφνιάζεται όταν δέχεται η πετυχαίνει τον αντίπαλο.  Αν δεν συγκεντρώνεσαι θα το μάθεις με τον σκληρό τρόπο μέσα στο σπάρινγκ, με ότι συνεπάγεται αυτό.

Μία πραγματική αυτοάμυνα

Το σπάρινγκ μπορεί να γίνει μία μικρή επιβίωση. Όταν ο πυγμάχος είναι μόνος στο ρινγκ και ο αντίπαλος του υπερέχει, το αίσθημα της επιβίωσης γίνεται έντονο. Έτσι και στην ζωή, μπορεί να συμβεί ένας άνθρωπος να κινδυνεύσει.

Μετά από εκατοντάδες σπάρινγκ οι μύες έχουν πλέον μνήμη και κάποιες κινήσεις βγαίνουν αυτοματοποιημένες. Αυτό δεν σημαίνει πως είσαι άτρωτος αλλά σε μία light περίπτωση ξέρεις τουλάχιστον πως θα…συμπεριφερθείς.

Σημείωση: Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε τους κανόνες ενός σωστού σπάρινγκ. Αυτό σημαίνει πως έχουμε τον κατάλληλο εξοπλισμό, κάσκα, μασελάκι, μπαντάζ, μεγάλα γάντια.

Καλό είναι αν δεν υπάρχει κάποιος σημαντικός λόγος(π.χ αγώνας) το σπάρινγκ να είναι ελεγχόμενο. Αν πάλι υπάρχει αγώνας πολύ κοντά το σπάρινγκ θα πρέπει να είναι με…μέτρο ώστε να μην τραυματιστεί ο αθλητής. Όλα γίνονται κατόπιν συμφωνίας με τα προπονητικά team που κρίνουν πόσο θα ανεβάσουν οι αθλητές.

Πηγή sport24.gr